nessiee

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Nathalie - 22 december 2012 22:57

Nu sitter jag med myskläder i soffan, med tända ljus och kollar på tv. Har just spelat lite kort, druckit te och ätit choklad med min älskade familj. Mörkret har lagt sig och det är svart på himlen, med den vita snön lyser upp träden och marken utanför fönstret. Mitt liv skulle kunna vara perfekt precis just nu..


Jag mår bra, men ändå är det något som inte är just "bra". Vet inte riktigt vad det är med mig nu förtiden men jag har nästan ingen ork och jag känner mig allmänt nere hela tiden... Känner även att jag bara klagar hela tiden, ingenting är bra...

Varför klagar jag? Jag har ju en underbar familj och två helt fantastiskt bra vänner som jag inte vill byta ut, ens mot 100 andra! Jag är hyfsat duktig i skolan och jag har människor runt mig som bryr sig och är såå snälla. 


Jaja, ni ska inte behöva lyssna på mina "problem", inte just nu i alla fall   

Här kommer en liten fin dikt som jag tycker stämmer ganska bra. Måste bara passa på att inflika att det såklart även kan vara en han!!


                 

Av Nathalie - 22 december 2012 22:09

Jullovet kom precis i rätt tid känner jag! Hela denna terminen ahr bestått av plugg, läxor och mer plugg... Hela livet har kretsat runt skolan, i alla fall för mig. Men sedan kan jag ju säga ärligt att jag faktiskt överarbetat uppgifterna lite också, har så högra krav på mig själv... Gör jag inte bra ifrån mig blir det som ett krig mot mig själv  


Mitt liv har verkligen gått upp och ner det sista, mest ner, så detta lovet är helt perfekt. Bara ta hand om sig själv, sova länge på morgonen eller varför inte sova hela dagen  


Under detta lovet ska jag verkligen ta hand om mig själv och försöka hämta upp det jag tappat på vägen   


Hoppas ni ocskå har det jättebra och tar hand om er själva. Man missar lätt det när man har mycket annat att tänka på. Speciellt om man går i tvåan på gymnasiet, tro mig


                                    

Av Nathalie - 22 december 2012 19:41

Hej alla fina!

Decemberkyla, snökaos och mörka dagar... Visst är det mysigt såhär på julen, men man blir rätt deprimerad av den mörka kylan.

Har ni sett en sida på facebook som heter "trygg utan garderob"? Det är en helt fantastisk sida men många rörande berättelser men framför allt starka personer. Det är en tjej som har starat denna sida och på bara någon vecka var det över 2000 personen med i gruppen. Syftet var väl från början att det var HBTQ personer och det är det också men det är väldigt mycket mer nu. Folk kommer ut ur sin garderob och berättar saker. Har ni inte sett detta så måste ni verkligen göra det! 


Det finns folk på den sidan som skriver så negativa och taskiga saker som man blir så himla arg på, men själv är jag för feg för att skriva eller kommentera något. Såklart är det jag tänker och skulle skrivit posetivt. Gilla brukar jag göra. Därför tycker jag att de personer som skriver (och är seriösa) är såååå himla starka och fina. Jag blir rörd varje gång jag går in på den sidan. 


Hade jag varit lite modigare hade jag också kanske lagt upp något men vet inte riktigt om jag skulle våga... Ibland känner jag att mina "problem" håller jag hellre för mig själv för jag är så rädd att folk ska dömma mig och jag vet seriöst inte om jag skulle klara negativa kommentarer... I alla fall inte när man tar modet till sig och berättar något


 



PS. OM NI HAR FACEBOOK MÅSTE NI GÅ IN OCH KOLLA!!!

Av Nathalie - 22 december 2012 19:35

Nu är det bara lite mys kvar av denna fullspäckade skiddag. Det har varit väldigt roligt att åka skidor idag men man känner ju att det var ett tag sedan sist. Snöflingorna faller ner sakta men många utanför fönstret och det är så fint och mysigt att då sitta inne i stugan med tända ljus och datorn i knät. Det är så sjukt mysigt att vara här i Sälen och bara känna att man lever. Älskar skidsemestrar men hatar kylan. Hur går det ihop kan man ju undra...   

Hade jag fått välja så kanske jag hellre hade valt en solsemester men skidsemestrar är så mysiga och det är ju en garanterat vit jul   


   

Av Nathalie - 22 december 2012 17:01

Hej alla fina bloggläsare!

Jag har kommit på att jag har lite svårt att bestämma mig... Jag började blogga här på bloggplatsen, sedan avslutade jag den bloggen och började på blogg. Jag har även haft devote, men bloggplatsen tycker jag är den klart bästa!!  


Här på bloggen kommer jag dela med mig om min vardag, mina tankar, musik, film och såklart mycket mer, hoppas ni vill stanna och vara med mig! 


Kram  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ni har just klickat in er på Nathalies blogg! Hoppas ni stannar och är med mig

Kram :)

Kontakt

Nathalie_Skoog@live.se

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Fina människor där ute. Tar ni hand om er själv?
 Ja absolut
 Jag mår bra i alla fall
 Nja, inte så duktig på det
 Tar hellre hand om andra
 Nej det gör jag inte
 Jag är inte värd det..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards