nessiee

Alla inlägg under december 2012

Av Nathalie - 29 december 2012 21:19

Ligger just nu i min mysiga säng och kollar på solsidan säsong 3 som jag fick i julklapp. Har även säsong 1 & 2 och nu har jag ju trean också :) Jag dricker vaniljte och äter popcorn!! :) Mumma <3


Fredrik: Viktor, vad har du för ambitioner?

Viktor: Vad pratar du om?

Fredrik: Ja alltså vad vill du bli när du blir stor?

Viktor: Jag vill jobba i scharken på ica


HAHAHAHA STÖRT SKÖN



                                    

Av Nathalie - 29 december 2012 19:47

Är nu äntligen hemma efter ungefär 7 timmars bilåkning med ett stopp. Innan vi åkte från Sälen tänkte jag att vad skönt, nu ska jag sätta i hörlurarna, lyssna på skön musik och luta mig bakåt... Dream on säger jag bara när man har två små skyskon som inte kan vara sams i 2 sekunder ens! När jag äntligen hittade en tyst minut så la jag mig bakåt, vad fick jag för det? Jo ett slag i ansiktet av min bror   


Aja, är hemma nu i alla fall, i mitt rum där jag kan stänga in mig   


Peace  

Av Nathalie - 28 december 2012 23:39

Godnatt alla fina loggläsare, ska försöka sova snart! Imorgon blir det en lång dag för mig och ca 8 timar i bilen... Blir kanske inte så mycket blogg för min del, elller jo, på kvällen :) 


Puss kram och godnatt

Av Nathalie - 28 december 2012 22:21

Sitter just nu och kollar på en helt underbar film på kanal 1 :) Den är så fin med ett fint budskap!! Om ni inte har sett den tycker jag verkligen ni ska kolla!! Man blir så glad av den filmen!! Och jag gillar utroppstecken , haha 

 

                                         

Av Nathalie - 28 december 2012 19:05

Idag var jag och min familj på after ski för första gången denna veckan! Jag brukar annars älska att vara där, lyssna på härlig musik och se lite småpackade människor som knappt kan prata men idag var det inte lika kul! 

Jag satt på en stol och var helt inne i min egna värld, skulle jag tagit kort på mig skulle jag nog velat rycka lite i mig... Pappa vände sig till mig flera gåner och sa att jag skulle se lite glad ut. Mamma höll på att peka på massa killar och sedan blinkade hon mot mig, som att jag skulle tycka dem var jättesnygga. Jag orkade bara inte! Jag kunde inte ens titta på en kille utan att mamma frågade mig om jag tyckte han var snygg...


Jag såg andra ungdommar, både killar och tjejer som satt och hade jätteroligt! Både kärlek och kompispar. Och där satt jag, 17 år, på en stol bredvid mamma och såg allmänt dyster ut! Just då ville jag bara sjunka igenom golvet och försvinna!

Ibland tänker jag, "vad är det för fel på mig"? och vad gör jag för fel?? Varför var det inte jag som satt där och hade kul med några kompisar, jo det är för att jag inte har så många kompisar

Dem jag har är jag så otroligt rädd om och dem skulle jag inte vilja byta ut mot någon annan i världen, men det hade ju inte skadat att ha i alla fall två kompisar till...


När jag skulle gå på toaletten var det en stor man som gick rakt in i mig, och han kollande inte ens... Såg han mig inte? Aja, där satt jag och försökte att le, och se ut som jag älskar livet... Vilket inte gick så bra 


                             



Av Nathalie - 28 december 2012 18:32







Jag blir så glad av alla snälla och fina kommentarer jag fått!! Tack så jättemycket, och jag kommenterar alltid tillbaka så länge ni inte bara skriver, kolla min blogg eller något liknande 

Av Nathalie - 28 december 2012 18:26

Idag var det sista skiddagen, imorgon åker vi hem till Göteborg igen! Idag har det varit en väldigt bra dag, jag pappa och min syster var i Tandodalen och åkte lite, sedan var vi även och åkte på kvällsåkningen i hundfjället   

 Det är hur fint som helst att åka på kvällen, men kallt som satan var det, minus 15 grader men det var som tur var vindstilla  


Hoppas ni har haft en bra dag


                                         

Av Nathalie - 27 december 2012 16:23

Fattigdom för mig är inte att vara utan chips och dricka på fredagskvällen, eller att inte ha den senast iphonen


Fattigdom för mig är att vara utan tak, inte ha kläder till det extrema värder som finns


Att gå och lägga sig hungrig och att veta att det inte kommer bli bättre imorgon


Fattigdom kan även vara att man behöver jobba extra hårt för lite ris eller för att få tag på vatten


Tänk att inte ha någon att krama, eller säga godnatt till...


Små barn världen över, måste ta hand om sina mindre syskon när föräldrarna inte kan


Flickor gfts bort i väldigt tidig ålder och pojkar tvingas med som soldater i krig


Varje minut dör minst ett barn av svält i världen, det är en extrem siffra som vi lätt kan få ner!


INGEN KAN GÖRA ALLT MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT



Presentation


Ni har just klickat in er på Nathalies blogg! Hoppas ni stannar och är med mig

Kram :)

Kontakt

Nathalie_Skoog@live.se

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Fina människor där ute. Tar ni hand om er själv?
 Ja absolut
 Jag mår bra i alla fall
 Nja, inte så duktig på det
 Tar hellre hand om andra
 Nej det gör jag inte
 Jag är inte värd det..

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards