nessiee

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Nathalie - 12 januari 2013 20:06

Nu ska jag ha lite härlig film mys med bästa Jesper<3 en bättre lördagskväll får man leta efter... Nu mår man bra:)

Jesper vet att du läser detta: Älskar dig och din hight teck fitisch <3

Av Nathalie - 12 januari 2013 19:01

Det var i början av förra året, en kall vinterdag då jag satt vi datorn. Jag har alltid varit en "välgörenhets människa" och jag har alltid velat ha ett fadderbarn, men inte haft pengar till det förut. Men denna dagen för nästan ett år sedan, var jag inne på en hemsida, en organisation, www.actionaid.se. Jag såg en video, och några dagar/veckor innan hade världens barn galan varit. Jag skulle ha ett fadderbarn så var det bara, jag kan inte göra allt men jag kan göra något för att förändra, och framför allt för dem utsatta barnen. Det stod stort på sidan, "klicka här för att bli fadder", jag klickade där. Mina föräldrar hade sagt innan att dem stöttade mig i vad jag än ville göra men att jag får betala själv eftersom det är MITT fadderbarn. Jag lever på mitt studiebidrag, och en minimal extra lön som jag får när jag jobbar helger ibland. Jag får mitt studiebidrag, 1050 kronor i månaden och att bli fadder kostar 200 kronor i månaden,men man kan välja att skänka mer om man vill. Jag tvekade faktiskt inte så mycket. Jag fyllde i alla uppgifter man skulle och sedan stod det att jag skulle få hem mer information om barnet etc.


Jag får möjligheten att hjälpa ett barn, hennes familj och vara en del av byns uppbyggnad. 


 


Denna söta flicka från Senegal i Afrika fick jag äran att vara fadder till   


När brevet kom, fick jag även med detta foto på mitt söta fadderbarn. På baksidan av bilden så står det: 

"Var vänlig skicka tillbaka foldern om du väljer att inte bli fadder!"

 


Nej du söta lilla flicka, hur skulle jag någonsin kunna skicka tillbaka eller tacka nej till dig efter att jag sett din bild. Du ser så glad och snäll ut, vilket jag även tror att du är, och du är en fighter! Ibland när jag klagar på någonting här hemma brukar jag tänka på dig. Jag känner mig viktig, att jag gör nytta och att jag behövs. Jag känner även att jag  sviker dig om jag skulle göra något "dumt". Jag har skickat många brev till dig och jag har även fått några från dig. Är lyckligt lottad som får chansen att hjälpa till och att få vara din fadder, det är en otrolig känsla    


Ibland när jag gjort ett kontoutdrag för att se hur mycket jag har kvar på kontot kan jag ibland tänka att oj, hur har jag lyckats göra av med så mycket på bara två veckor. När jag då kommer på att det har dragits 200 kronor för detta ändamål, blir jag bara stolt   


Någon gång ska jag åka till dig och se hur du har det, någongång, det lovar jag   

Av Nathalie - 12 januari 2013 15:09

Äter du, kallas du tjock. äter du inte, kallas du anorexiabarn.
Dricker du, kallas du alkoholist. dricker du inte, kallas du feg.
Röker du, kallas du "cool". röker du inte, kallas du för nolla.
Har du sex, kallas du för hora. har du inte sex, kallas du för tönt.
Använder du smink, kallas du för fjortis. använder du inte smink, kallas du ful.
Hur fan ska man kunna va sig själv när alla ändå klagar på en??

 

  

Av Nathalie - 12 januari 2013 15:01

Detta är helt fantastiskt. Jag gråter varje gång jag ser denna videon. Så vackert. Tycker dock hennes sång inte är den bästa men alla fina ord och fina Demi Lovato   Kolla på det här! Oavsett om ni gillar Demi eller inte, det handlar inte om det, utan allt det som sägs och på vilket sätt. Fina människor 



Ta hand om varandra och var en bra vän  

Av Nathalie - 12 januari 2013 13:09

Idag är det lördag och förhoppningsvis en bättre dag än igår! Men gårdagen är väl inte så svår att överträffa... Ska i alla fall träffa Jesper en stund idag, bara mysa, kanske baka, hyra någon film! Bara leva andra ord ? blogga också såklart! Imorse när jag gick upp gjorde jag amerikanska pannkakor till hela familjen vilket var ganska populärt, och nu ligger jag i ett skönt bad och bara njuter! Det som är så skönt med att ligga i ett varmt bad är att det ofta tar bort ex magont, eller åtminstone dämpar väldigt mycket! Jag tycker även det är bra ångestdämpande, synd bara att man inte kan ligga här hela dagarna ? ska snart gå upp och göra mig ordning och pinna mig bort till Jesper ?

Presentation


Ni har just klickat in er på Nathalies blogg! Hoppas ni stannar och är med mig

Kram :)

Kontakt

Nathalie_Skoog@live.se

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Fina människor där ute. Tar ni hand om er själv?
 Ja absolut
 Jag mår bra i alla fall
 Nja, inte så duktig på det
 Tar hellre hand om andra
 Nej det gör jag inte
 Jag är inte värd det..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards