nessiee

Alla inlägg den 13 januari 2013

USA

Av Nathalie - 13 januari 2013 21:41

Är så trött på all skit, vill bara må bra, bli bättre, känns ibland som någon straffar mig, vad har jag gjort för att förtjärna detta?

Något som verkligen gör mig glad är att vara med mig kille!! (Inte pojkvän) men han är MIN!!   


Den 1/1-2014 drar vi iväg. En otroligt bra start på 2014 ska det bli. Oavsett hur detta året blir så ska 2014 bli vårat. Så fort det går att boka så gör vi det. USA here we come!! Värme, lugn, bra sällskap, ett annat land, en resa för livet!! Denna sommar blir det mycket jobb. Ska verkligen kämpa för att ha råd att komma iväg, bort här ifrån.


Vi har huset helt för oss själva på feburarilovet, vi ska iväg till sthlm i mars och det är bara en början, för sedan när vi värmt upp med detta kommer vårat riktigt äventyr börja   



Aerial View Of Miami Beach HD wallpaper for Wide 16:10 5:3 Widescreen WHXGA WQXGA WUXGA WXGA WGA ; HD 16:9 High Definition WQHD QWXGA 1080p 900p 720p QHD nHD ; Other 3:2 DVGA HVGA HQVGA devices ( Apple PowerBook G4 iPhone 4 3G 3GS iPod Touch ) ; Mobile WVGA iPhone PSP - WVGA WQVGA Smartphone ( HTC Samsung Sony Ericsson LG Vertu MIO ) HVGA Smartphone ( Apple iPhone iPod BlackBerry HTC Samsung Nokia ) Sony PSP Zune HD Zen ;





Av Nathalie - 13 januari 2013 20:37

En depression är något som drabbar nästan alla någon gång i livet. Nedstämd är vanligt att man kan känna sig lite till och från men när man flera dagar kanske till och med veckor har varit nedstämd är det troligt att man utvecklat en depression. Det kan vara för att det hänt någonting i livet som påverkan än mycket, men det bahöver inte heller alltid ha en klar orsak. Detta är något som kan drabba vem som helst och hända när som helst. Det är lixom inget man kan bestämma över själv. Såklart kan man påverka det på olika sätt men kanske inte förebygga helt. 


Många av alla människor som mår dåligt psykiskt skäms för det, men det ska man inte göra. Det är som sagt inget man kan hjälpa själv alltid. Man tycker ju inte det är så skämmigt att säga att man fått influensa, öroninflammation eller något annat, varför skäms man då över sig psykiska ohälsa??


Det finns olika grader av depression, precis som med mycket annat, och även detta kan bli ganska allvarlig. Man ska såklart söka hjälp om man mår dåligt en längre tid (inget att skämmas över!!). En svår depression kan bli väldigt allvarlig eftersom man då ofta inte har någon bra självbild och självkänsla, man kan ha ett självskadebeteende som är VÄLDIGT allvarligt och man kan känna minskad livslust. 


Det värsta man kan höra när man har en depression är "ryck upp dig" eller "hitta på något roligt, ligg inte bara här och sura". Man kan inte förvänta sig att alla människor ska förstå vad man går igenom men man kan i alla fall försöka förstå och anstränga sig lite. 


Till alla er som läser detta. Ni är fina som ni är, låt inte andra trycka ner er, låt er inte påverkas för mycket av andra, det är okej att ha ett ego, att tänka på sig själv, att sätta sig själv först och ta hand om er själva   

 


Ta hand om varandra!!

Av Nathalie - 13 januari 2013 20:17

Jag är så fruktansvärt trött på skolan och allt som handlar om skola just nu. Jag har kommit in i en sådan period där jag inte tycker någonting är speciellt roligt, livet består bara av motgångar som man ska ta sig igenom. När man tagit sig igenom en, är man glad och lycklig en liten stund men sedan kommer en till som man ska ta sig igenom. Varje gång man klättrat upp ett steg på vägen faller man två tillbaka... 


Det värsta med ämnerna i skolan just nu är matte och idrott, det bästa är medicin och psykologi! Påriktigt asså..


Jag tycker matteböckerna kan lösa siga egna problem och komma över sina x   

 

Presentation


Ni har just klickat in er på Nathalies blogg! Hoppas ni stannar och är med mig

Kram :)

Kontakt

Nathalie_Skoog@live.se

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Fina människor där ute. Tar ni hand om er själv?
 Ja absolut
 Jag mår bra i alla fall
 Nja, inte så duktig på det
 Tar hellre hand om andra
 Nej det gör jag inte
 Jag är inte värd det..

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards